Nystart

2013-01-10 18.44.01

Tittar bakåt. Vilket år!! Senaste året är till bredden fyllt! Det ena utropstecknet avlöser det andra!

I julas avslutade jag två kurser i konstpedagogik. I dessa ingick avslutande rapportskrivning/ examinationsuppsatser. Det var lärorika processer. Den insyn det gav mig i kulturarbetar-vardagen, var enastående. Det gav perspektiv på min egen jobbtillvaro och en längtan att höja kvaliteten i den, samt fylla den med mer estetiska lärprocesser.

Samtidigt utbildar jag mig till bildlärare (LL2, år 1-6, 30 hp) och det har också gett inpulser till mitt vardagliga arbete. Det gagnar både mig och barnen, som får prova nytt; och det finns en bredare bas för mig att stå på Det blir ett bakomliggande djup i undervisningen.

Och så är det ”det kollegiala lärandet” som ramlat över mig och stärkt mig som fritidspedagog. Genom många och långa diskussioner i Facebook-grupper, har jag sett andras funderingar och tankar runt pedagogiken. Mycket, mycket lärorikt. Sen kom Twitter in i mitt liv. Då utökades diskussionen och insynen också till andra yrkeskategorier. Ett givande och tagande som bär frukt i vardagen!

Mest spännande är nog att jag etablerat en förlagskontakt med Natur & Kultur. Jag skriver en bok på uppdrag av dem. Men har fortfarande inget kontrakt – så jag lever på hoppet 😉 Oj, vad spännande vardagen är!!

2 thoughts on “Nystart

  1. Hej, jag heter Felicia och lyckades precis googla mig in på din blogg. Det är nämligen såhär att jag är väldigt intresserad av att utbilda mig till Fritidspedagog. Skulle du vilja berätta lite? Hur fungerar lektionerna? Är ni mycket ute i skolor? Jag är nämligen helt ny när det gäller högskolor (:

Kommentera

