Det skrivs för lite..

…om fritidshemmets pedagogik!!

Fler borde skriva om det viktiga arbete som bedrivs på fritidshemmen. Eller borde bedrivas, i sanningens namn(för vi vet ju hur det står till med gruppstorlekarna och vad det medför för pedagogiken). Det är endast genom att på olika vis locka fram denna pedagogik i rampljuset, som vi kommer att finna ett stöd och människor som tar ställning i positiv bemärkelse!

En som skriver är Hadar Nordin. Inte bara skriver, förresten, han föreläser också! Jag vill att du läser hans senaste inlägg – det handlar om kognitiva och icke-kognitiva förmågor. Skolverket har kommit med en rapport i ämnet. Jag läste den med intresse när den kom. Nu skriver Hadar, på ett lysande sätt, om innehållet i denna rapport: Betydelsen av icke-kognitiva förmågor

Det finns faktiskt några fler som skriver. Ibland hamnar detta på FRIs hemsida. Kanske kommer du som fritidspedagog, skolledare, lärare eller förälder (eller vilket epitet du känner dig hemma med…) också vilja vara med i debatten?! Kom igen!!

2013-05-27 10.33.27

 

Annonser

One thought on “Det skrivs för lite..

  1. Pingback: The Big 5, The Big 6 | Lärande perspektiv

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s