Uppgift 4 #digiskol #digifri #skolutveckling

Uppgift 4 i Digitala skollyftet: Identifiera ett skolutvecklingsområde att samarbeta kring online.

Efter att ha fortbildat mig på nätet genom olika bloggar, filmklipp och diskussioner, samt lyssnat på IKT-föreläsning på Fritidspedagogernas Rikskonferens i Göteborg, vet jag nu att det är IKT-fritids som sådant jag vill utveckla. Arbetet med IKT på fritids! Jag vill att det ska finnas inslag av skapande, lust och lärande. Elevinflytande är en viktig del, likaså inslagen av genustänk/normkritik; källkritik och säkerhet på nätet.

Jag ser att det finns fler som vill arbeta runt IKT på fritids och tror att vi kan hitta stöd i varandras arbeten! Nu undrar jag – Vill DU vara med? Om du står på noll eller kommit en bra bit på väg spelar mindre roll. Om fritids har en dator eller 1:1, spelar heller ingen roll! Vi stöttar varandra! Hur hittar vi formen?

Kommentera

