Digital motion 1

Att digitala äventyr bara är häng vid telefoner och datorer stämmer inte alls! Har själv börjar röra på mig mer sedan jag ramlade över geocachingen. Och från och med i dag är jag visst Turfare också. Har idag cyklat kors och tvärs för att erövra zoner i min hemstad och cykelmusklerna var rääätt oanvända på ett tag. Så – digitala äventyr kan visst vara utomhusaktiviteter.

Jag vet förskolor och fritidshem som arbetar med geocaching. Vi har hos oss provat att göra en bokstavspromenad med appen EveryTrail – väldigt roligt, men svårt när ipadsen inte är 3g och man inte vill ladda ned appar på barnens telefoner (de minsta har ju ofta också ärvda knapptelefoner och då funkar det ju inte alls). På vårt förra APT fick vi testa en ny ute-app där målet slutligen var god saffranskaka 🙂 tack vare vår ikt-pedagog Anna! Den appen heter Xnote och var superkul!

Jag vill slå ett slag för digital motion!

Namnlös← IKT – alla inlägg

4 thoughts on “Digital motion 1

  1. Pingback: Digital motion 2 | Lärande perspektiv

  2. Pingback: Lärande perspektiv

  3. Pingback: Det förskräckliga med att cykla till jobbet! | Lärande perspektiv

Kommentera

