Jag är så nyfiken så att tiden inte räcker!!

Alla som arbetar som fritidspedagoger kan intyga att gott om planeringstid är det ont om. Så den digitala fortbildningen sker på obetald fritid, när det gäller mig själv. Och nyfiken som jag är, kan jag inte låta bli! Dessutom blir ju i alla fall eleverna vinnare, även om jag inte själv håvar in någon lön.

Hade nu nyfikenheten på pedagogiska och digitala spörsmål stoppat vid planeringen av IKT-fritids, hade väl allt varit gott och väl – lite obetald övertid har väl ingen dött av… Men nu är det så fruktansvärt spännande med allt som finns att upptäcka, att jag hinner inte göra något annat om jag inte begränsar mig. Jag får helt enkelt släpa mig själv i håret ut i köket för att fixa lite kvällsmat eller dra fram dammsugaren.

Hur som helst utmynnar ju denna nyfikenhet i viss produktivitet. Den här bloggen är ju ett exempel på detta, förutom mitt arbete på fritidshemmet. Så idag delar jag ett bra klipp från youtube som jag inte hann kolla på när jag gick kursen ”Det digitala skollyftet” utan kollar på nu, i efterhand. Det är en riktigt, riktigt intressant stund där du kan få veta mer om att arbeta med IKT och läroplan i samverkan! Se den!! Och du – dela vidare, och gilla gärna – sharing is caring 😉

← IKT – alla inlägg

One thought on “Jag är så nyfiken så att tiden inte räcker!!

  1. Pingback: Lärande perspektiv

Kommentera

