När utveckling och lärande är ett äventyr…

…och barnen bönfaller om att det inte ska ta slut!!

Följande utmaningar ställdes ett gäng 2or inför:

– Om jag inte vet hur jag ska gå, måste jag ta initiativ till att ta reda på det.

– Om jag ställs inför problem, måste jag ta mig förbi det.mosaika

– Om jag inte förstår hur jag ska lösa ett problem, måste jag veta hur jag kan få hjälp.

– Om det är mödosamt måste jag ha tålamod.

Pröva och ompröva. Tolka och bedöma. Förstå begrepp som nämns. Samla information och avgöra vilken information som är viktig. Jämföra olika modeller. Samarbeta med andra genom samtal, diskussion och ett respektfullt förhållningssätt.

Alla blev ”förargade” när de var tvungna att sluta med det hårda arbetet för att dagen var slut… Jag talar om hjärngymnastik i ett äventyr. Appen Mosaika. Genom lek med en app har barnen under eftermiddagen tränat alla de sex förmågorna i TB6. Jag önskar ni varit där! Och sett deras ansträngningar!

Kommentera

