Många skatter blir det…

På våren vaknar lusten för skattjakt! Så här ser min karta ut. Den med skatterna! Många skatter blir det…

Namnlös

…och jag är inte den som jäktar. Så jag har mitt nöje kvar under många år, hoppas jag.

Man kan geocacha ensam – ta en fridfull tur i skogen, eller ta ett par skatter på genomresan i storstaden. Man kan geocacha med en vän, förstås. Och man kan ta med sig barn – till och med förskolebarn! Läs mer här, om du är nyfiken på det!! Geocaching with children – men jag tror man måste ha FB för att se.

I vår/sommar planerar vi för att börja geocacha med barnen på vårt fritidshem. Nu återstår bara lite instudering för hur man kan lägga ut egna cacher – och någon sorts äskande av pengar. Ska verkligen bli spännande!!

Om du cachar med ditt fritidshem – lägg gärna en länk som kommentar här, till er blogg eller er berättelse!

3 thoughts on “Många skatter blir det…

  1. Pingback: Till alla de som har en törst att skriva |

  2. Kul med flera olika användningsområden för geocachande. i sommar ska jag dra en kurs på sommaruni i Hangö kring bl.a. hur man kan använda geocaching i undervisning. Alla tekniska innovationer som låter oss leka och ha roligt samtidigt som vi lär oss är av godo, tycker jag. Att kombinera ett personligt intresse med något jag kan göra i jobbet är också alltid en bonus.

    • Ja eller hur! Jag leker, spelar och grejar med IKT i tjänsten. Roligt! Men jag ser förstås också att det är ett bra sätt för barnen att utv och lära

Kommentera

