Är det sant!??

Hur allt funkar på nätet – faror, bra saker, lagar… – det är bland annat sådant vi pratar om på IKT-fritids! De flesta pass som vi hittills gjort, har varit eget koncept. Men man ska använda sig av de resurser som finns! Så är det. Det finns väldigt bra redskap i arbetet med IKT. Här vill jag tipsa om Är det sant? ”Att vara på internet”, som ligger på UR.

NamnlösÄr det sant? är ett ”nyhetsprogram” för barn. Det länkade avsnittet är ca 15 minuter långt. Jag gillade klippet. Skrattade lite åt det när jag förhandsgranskade. Men jag tänkte att det kanske var aaaningens för långt och aaaningens för svårt för våra treor, som skulle se. Mina farhågor kom på skam. Fick istället skicka länken till elever som ville titta hemma också!

Det finns fler avsnitt av Är det sant? Dessa har jag ännu inte kikat på – har du sett dem? Något att rekommendera?

Du delar va? Tips som är användbara ska man sprida!! Sharing is caring!

Kommentera

