Jag kan segla förutan vind

Ni känner till visan, eller hur!? Andra versen har varit en gåta för mig. Vem är jaget i visan egentligen? Vem är det som kan segla utan vind? Och hur då?

Jag har nu kommit på att jaget faktiskt är jag!

Jag kan segla utan vind å allt det där andra… För det finns en liten inombordare jag använder! Fattar inte riktigt heller hur jag gör – men jag kommer allt fram utan både åror och vind. Men inte hur länge som helst. Man får inte använda den där inombordaren för intensivt. Då kan bensinen ta slut!!

Tänk på det – alla ni som plockat fram sista bensindunken – ransonera på den. Den kan behövas längre fram!!

2 thoughts on “Jag kan segla förutan vind

Kommentera

