Lärande perspektiv

Jag väljer att reflektera runt möten, händelser och fenomen runt omkring mig. Det ger mig ett förstärkt lärande om mig själv, andra och omvärlden. Det kan tyckas ambitiöst eller arbetsamt att skriva blogg om arbete, studier och vardag. Det är det inte. Jag är lika lat som alla andra. Snarare gör jag det jag gillar istället för att tvätta fönster eller något annat måste. Det kan ju ha sina sidor – att dammråttorna flockas… Men det är det värt! Jag önskar att du också gjorde det du gillar! Då mår man som bäst!

Kanske gillar du att sticka. Eller är du en hacker?! En person som läser deckare; målar möbler eller pysslar med krukväxterna?? Inte är man ambitiös för det! Man ser till att man håller längre – och fyller sitt liv med kvalitet!

2014-04-21 17.25.35

Bergskörsbär – i full blom på Annandag påsk. I min trädgård ❤

Kommentera

