Ett utvecklingsområde!

Genom att välja eko-produkter och kravmärkt; tänka fairtrade, äta mindre kött och göra annat hållbart, kan vi också vara med och välja framtid för våra barn, för kommande generationer.

Det finns gifter i våra barns blod som härstammar från besprutade livsmedel. Det finns människor som dör av samma gifter, i länder på andra sidan jordklotet, för att vi ska njuta av billigare livsmedel här hemma – för besprutat blir billigare att tillverka.

Jag måste kämpa lite i mitt liv för att göra mer rätt än jag tidigare gjort. Eftersom jag varit blind… Inte gjort så mycket. Och det jag nu gör är så lite. Men jag gör något!

Nu vill jag också göra något på jobbet! På min skola, mitt fritidshem. Jo, vi sorterar lite. Men mer då? Hur gör jag barnen sugna på att bidra? Och med vad?

Det är uppenbart att jag ligger på efterkälken med miljöarbetet på fritids! (Läs ”samvetskval!”)
Kanske kan jag hitta inspiration någonstans?! Var?

20140529-162500-59100490.jpg
Buskpion i min trädgård, stor som en tallrik och underbart vacker!

Kommentera

