Jag ger mig inga goda råd…

Jag läser nya bloggar i och med mitt engagemang i #blogg100. Idag läste jag ett brev till ett yngre jag. Sånt räcker för att börja fundera på sina levda dagar. Eller hur?!

Gissar att jag skulle ha en massa smarta råd att ge mig själv. Typ ”Välj inte bara med hjärnan” etc. Men om jag levt mitt liv annorlunda än jag nu faktiskt gjort… Nej, alla med- och motgångar har gjort mig till mig. Jag vill inte vara utan dem. Felval har format och lärt mig.

Så något brev blir det inte. Jag tackar däremot bloggskrivaren – det är så härligt att få syn på sitt liv, sitt lärande. Ett tillbakablickande perspektiv som ger framåtglädje!

20140530-185734-68254240.jpg
Munkängarna, Kinnekulle, 2014. Vår.

One thought on “Jag ger mig inga goda råd…

  1. Tack för att du länkande till mig och jag håller nog med dig om att jag skulle inte vara den jag är idag utan mina motgångar och min strävan genom trånga passage. 🙂 Men jag fick ett infall utifrån bilden jag lagt med. Var en nyttig övning i alla fall kände jag. Tack igen.

Kommentera

