Positiva bieffekter med Kahoot!

Gårdagens inlägg kunde lära dig använda Kahoot. Den enklaste varianten med quiz-frågor, alternativ och tävlingsmoment.

Positiv bieffekt hos oss var att flera barn ville skapa egna quiz. Gissa hur nyttigt det var!??

De stavade, tänkte ut frågor (ofta om aktuella teman från lektionerna) och svarsalternativ som skulle vara lagom svåra för kompisarna. Det här är ett bra exempel på det där spontana och informella lärandet som vi ser på fritids under eftermiddagarna. Man repeterar, reflekterar, analyserar och tillämpar kunskaper.

Testa!

IMG_2352.PNG

Hos oss skapade dessa barn egna konton. För det krävs en epostadress.

Advertisements

One thought on “Positiva bieffekter med Kahoot!

  1. Pingback: Ha kul, lära sig och bygga självkänsla! | Lärande Perspektiv

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s