30 dagars tecknarutmaning

… eller kanske 30-dagars, vilket du vill! Jag hittade en utmaning på en engelskspråkig sida och gjorde om den lite. Nu hänger jag upp den på mina arbetsplatser (dvs i de tre rum jag bedriver bildundervisning plus på mitt fritidshem = FYRA).

Visst är det bra att utmana sig! Det kan du göra. Och det kan eleverna göra. I bildundervisningen kan denna utmaning fungera som arbete när man är klar med lektionens uppdrag. På fritids passar den utmärkt i sin helhet för den som är sugen, eller som tipsbank för den som alltid säger ” Jag vet inte vad jag ska rita!”

Vassego!

2015/01/img_2911.jpg
PS. Jag samlar en miljon tips på Pinterest. Följ mig där om du vill. Du kanske också har massor att dela!!?

5 thoughts on “30 dagars tecknarutmaning

  1. Hej! Jag tycker din bild är så fin 😊 du har gjort ett jätte fint arbete med den!! Bra jobbat! Jag funderar om jag skulle få ta del av bilden och använda den även i min klass (förskoleklass) där jag jobbar? Tacksam för svar 😊 Med vänlig hälsning, Tove

  2. Hej Åsa. Jag undrar om jag får använda denna bild i min undervisning och på min blogg? Naturligtvis med hänvisning till dej 🙂

Kommentera

