Vår i luften!

När ljuset kommer och de allt varmare vindarna; när koltrasten sjunger till frukosten och små gröna blad och blommor visar sina vackra ansikten – då vaknar suget efter utevistelse. Att promenera spåret eller den vanliga biten mellan hemmet och någon förutbestämd plats, passar dock inte riktigt mitt äventyrslystna jag. Ända sedan barnsben har jag mer gillat att vandra på nya platser och utanför lederna. Riktigt vuxen blir jag då aldrig!

Det finns ett roligt sätt upptäcka nya platser; få lite lagom äventyr och dessutom behövlig motion. Det kallas geocaching och man kan välja hur långt man vill gå i äventyrlighet – Det finns möjlighet att bergsklättra; simma i forsar och krypa genom avloppsrör, men också att ta en stilla promenad eller cykeltur.

Eftersom det är vår i luften har jag nu börjat planera nya cachingturer, bl a med vår impulsköpta VW-buss där vi tänker övernatta i sommar. Man kan förstås cacha året runt (och det har jag gjort också), men här är en vårfilm om caching. Titta och låt dig inspireras! Vill du veta mer? Lär dig på geocaching.com – skaffa ett gratis konto och kör igång!!

filmbild

Kommentera

