Kamratbedömning för pedagoger??

Det talas ganska mycket om bedömning idag. Barnen ska bedömas och betygsättas. Barnen ska utvärdera varandra; sig själva och sina arbeten. Men hur är det med oss pedagoger? Jo, om jag uppfattat det hela rätt, tar fler och fler pedagoger varandra till hjälp när de ska utveckla sin praktik.

Att bli observerad och kommenterad av en kollega är inte fel. Fritidspedagoger har jobbat i arbetslag i alla tider och är vana att utöva sitt yrke framför andra. Inga stängda dörrar här inte. Att ge feedback på andras insats och få feedback på sin egen – det är nog här utmaningen ligger.

Arbetar du på ett fritidshem där det finns en fungerande och medveten satsning på ovan nämnda? Dela gärna med dig av dina erfarenheter? Jag är väldigt intresserad!! Maila gärna matriark@live.se eller kommentera på bloggen! Det vore roligt att kunna få blogga om ett gott exempel eller två. 😊

tänker copyright

 

Idag premiärbloggar jag på bloggportalen hos fritidspedagogik.se!

asa.fritidspedagogik.se

Om du vill läsa fler bloggar från fritidspedagogik.se kommer en portal inom kort. Håll ögonen öppna!

Annonser

One thought on “Kamratbedömning för pedagoger??

  1. Jag har haft möjlighet att jobba i en verksamhet där ”konstruktiv kritik” eller ”feedback” mellan kollegor är något helt normalt och eftertraktat. Där har jag lärt mig reflektera kring eget arbete och gjort det till en vana. Har även jobbat i verksamheter där försök att påbörja diskussion kring hur vi jobbar har tolkats som attack och bemöts med kritik, aggression och även klagomål till chefen. Alla gillar olika 😉

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s