Skaffa Facebook pĂ„ bildlektionen đŸ˜œ

Detta lĂ€sĂ„r började med en ny arbetsplats för mig. I praktiken innebĂ€r det att jag mĂ„ste lĂ€ra kĂ€nna ett hundratal barn. NĂ„gra av dessa barn undervisar jag i bild. Jag vill dela med mig av en bra uppgift som jag gav dessa treor vid första passet. 

Övningen Ă€r lite som att skaffa Facebook. Och jag fĂ„r en lĂ€tt presentation av eleverna, som tecknar en profilbild, en omslagsbild och berĂ€ttar lite om sig sjĂ€lva och sina tankar. Du kan ladda ner bilden gratis och skriva ut den. Det enda du behöver göra sjĂ€lv, Ă€r att fixa papper till barnen dĂ€r de kan teckna profilbilden och omslagsbilden i rĂ€tt storlek. Det Ă€r bara att lĂ€gga ett kopieringspapper över originalet och rita av rutorna för dessa. LĂ€tt som en plĂ€tt!

Om du tror att nÄgon du kÀnner kan ha nytta av den hÀr bloggtexten, kan du förstÄs dela genom mail eller pÄ Facebook eller pÄ nÄgot annat stÀlle du trivs. SjÀlv kommer jag dela pÄ t ex Pinterest.

  

One thought on “Skaffa Facebook pĂ„ bildlektionen đŸ˜œ

  1. Reblogga detta pÄ BildlÀrarbloggen och kommenterade:
    En liknande modell har jag anvÀnt i historian nr vi lÀste Stormaktstiden. Vi hade ett grupparbete dÀr de fick göra varsin Facebooksida om en kung under den tiden.

Kommentera

