Nytt kapitel

I morgon startar ett nytt kapitel. Då går jag bokstavligen in genom portarna till framtidens skola. Veckan lär innebära slit och släp för att förbereda och fylla på tomma lokaler och för att mentalt ställa i ordning så vi kan ta emot eleverna. Ny skola, nya elever, nya grupper, nya möbler, ny personal, nya föräldrar, nya visioner, nya tankar.

Under skolans vackra sedumtak ryms fritidshem och klasser. Nu ska vi bo in oss och lära känna varandra, lokalerna och omgivningen. Häng med här på bloggen och se vilka med- och motgångar som möter en splitter ny skola med siktet inställt på framtiden.

Sjölunda skola ligger i ett vackert, naturnära område – sjö, skog, äng och åkrar finns här – men ändå i förbindelse med staden. Nu börjar arbetet med att, i samspel med eleverna och deras föräldrar, forma en modern verksamhet. Jag är en liten pusselbit bland andra – det ska bli riktigt kul och fantastiskt spännande!

4 thoughts on “Nytt kapitel

  1. Hej Åsa !
    Jag har följt dig under flera år, jag beundrar ditt levande och engagerande sätt att skriva på. Men nu vill jag absolut inte missa något av det du skriver om den nya skolan. Om två år är vi i samma sittuation, just nu har vi flyttat in i tillflliga lokaler undertiden de river den gamla skolan och bygger den nya på samma tomt.
    Jag ser fram emot att läsa om ditt äventyr.
    Lycka till

    Helen Wagland

    • Jobbigt med tillfälliga lokaler. Men verkligen något att se fram emot. Jag hoppas och tror att vår resa blir spännande och bra. Ett oskrivet blad. Tack för din support!!!

Kommentera

